Application Support Engineer

  • Vilvoorde
  • Management en ondersteunende diensten
Als Application Support Engineer bouw je een stevige relatie uit met de eindgebruikers en belanghebbenden op alle niveaus en zorg je voor een klantgerichte ondersteuning van de verschillende afdelingen.

  • Je ondersteunt en onderhoudt de software en foutenlogs, dit in samenwerking met het Infrastructure team, leveranciers en externe partijen. 
  • Je werkt nauw samen met onze ICT Servicedesk en je biedt een 1ste, 2e of 3e lijn support. Je lost de problemen op en licht de betrokken partijen in. Problemen met bedrijfseigen applicaties kan je identificeren en oplossen. 
  • Je streeft ernaar om de efficiëntie van de eindgebruiker te verbeteren, dit door advies te geven en/of door het implementeren van software
  • Je controleert dat de IT Security Policy wordt nageleefd door de eindgebruikers 
  • Incidenten, service verzoeken en wijzigingen worden op een correcte en volledige manier door jou gelogd. 
  • Je zorgt ervoor dat we wettelijke vereisten met betrekking tot ICT worden nageleefd, inclusief softwarelicenties. 
  • Je werkt nauw samen met afdelingen in onze andere vestigingen in Europa of het VK, om problemen met applicaties en systemen op te lossen.
  • Je werkt nauw samen met de afdelingen die SAP, ServiceNow, Planning & Scheduling toepassingen gebruiken, om zo software- en systeemproblemen op te lossen.
  • Je bent in staat om problemen met interfaces, bestaande workflows en gebruikersbeheer te identificeren en op te lossen 
  • Je zorgt voor nieuwe workflow configuratie.
  • Je assisteert bij het documenteren van het user admin proces om RPA ontwikkeling mogelijk te maken.sAP

Wat we zoeken

  • Je hebt ervaring met het leveren van IT ondersteuning aan verschillende klanten en leveranciers op alle niveaus.
  • Je hebt een goede talenkennis : Nederlands, Frans en Engels
  • Een gevorderde kennis van Windows besturingssystemen, Microsoft en Google software en diensten is noodzakelijk
  • Je bent sterk in het oplossen van softwareproblemen en besturingssysteem problemen 
  • Kennis van ServiceNow en SAP
  • Daarnaast heb je ook kennis van Databasebeheer en -ontwikkeling, waaronder MS Access en SSRS.
  • Begrip van Google Appscript en andere programmeertalen, bv. SQL, OQL, Python zijn een pluspunt. 
  • Verder ben je klant- en service minded en ben je sterk communicatief 
  • Je bent geïnteresseerd in de ICT ontwikkelingen binnen jouw domein en je bent bereid om trainingen te volgen en jouw kennis te onderhouden.
  • Het is voor jou geen probleem om samen met jouw collega’s deel uit te maken van een permanentieregeling buiten de kantooruren. 

Wat we bieden

Het is mogelijk om in deze functie van start te gaan vanaf januari 2024


  • Een uitdagende functie in een internationale omgeving
  • een interessant loonpakket waarbij het brutoloon wordt aangevuld met een netto vergoeding, maaltijdcheques, wagen + tankkaart, smartphone + chromebook en wachtdienstvergoeding
  • Het is mogelijk om enkele dagen per week aan telewerk te doen, hiervoor wordt eveneens het nodige telewerkmateriaal voorzien. 

Grijp je kans

Solliciteer nu